הרב ליאור: "עדיף להתפלל בהר הבית ביחיד, מאשר להתפלל מחוץ להר בציבור"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on הרב ליאור: "עדיף להתפלל בהר הבית ביחיד, מאשר להתפלל מחוץ להר בציבור"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות החלטת בית המשפט שמותר ליהודים להתפלל בהר הבית, קובע היום הרב דב ליאור, שעדיף להתפלל בהר הבית, ואפילו תפילת יחיד, מאשר להתפלל מחוץ להר, ואפילו בציבור.

    הרב ליאור השיב לשאלה שהופנתה אליו בענין באמירה ש"עדיף להתפלל ביחידות בהר הבית מלהתפלל במניין מחוצה לו". הרב ליאור הוסיף שחשיבות התפילה בהר הבית בימינו גדולה עוד יותר. "שאנו מחוייבים לפעול לגאולת המקום הכי קדוש לעם ישראל", ו"שהרי כל תפילה על הר הבית מקדמת את המטרה החשובה הזו".

    בפסק הדין שנתנה השופטת מלכה אביב לפני כשבוע בעניינו של יהודה גליק, נקבע כי אסור למשטרה למנוע מיהודים את התפילה בהר הבית. בית המשפט בירושלים קבע ש"הזכות של כל יהודי לעלות להר הבית, ולהתפלל שם, היא זכות יסוד המעוגנת במשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל". "אמירות כאלה ואחרות, כאילו קיימת החלטת ממשלה מחייבת האוסרת את התפילה על הר הבית – אינה קיימת".

    המשטרה, לדברי בית המשפט, "כפופה להנחיות שקבעה הפסיקה, והיא אינה יכולה לעשות דין לעצמה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעניין כל כך רגיש כמו חופש הפולחן והדת והעלייה למקום הקדוש ביותר הוא הר הבית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "מבכירי פוסקי ההלכה"? אצל מי? פוסק הלכה בכיר משתמש בנימוקים הגותיים כביכול מסוג זה?
      ועל זה נאמר "את אשר החמרת הקלתי, ואשר הקלת החמרתי" איסור כרת של עלייה להר בזה"ז הקלתם, ואיסור שפיכות דמים נוראה כתוצאה מכך הקלתם, ואתם מחמירים כביכול בהבאת הגאולה???